Zimbabwe

Läste i någon tidning att någon sydafrikansk potentat inom kyrkan anser att läget i Zimbabwe nu är så alarmerande att han anser att Storbrittanien borde invadera landet och avsätta den avskyvärde Mugabe.
Jag delar hans åsikt.

Den svenska kulturvänstern, som tidigare stött Mugabe är nu tysta som möss. Någon avbön är förstås inte aktuell, ty dessa människor är intellektuellt högstående och ofelbara.
Vid en invasion skulle de förstås råma högt och välformulerat protestera.

Tyvärr kommer detta inte ske, Storbrittanien har bränt sina fingrar i Irak och aktar sig noga.
Så förtrycket och svälten fortsätter, dubbelt tragisk, eftersom ett välskött Zimbabwe gott och väl kan försörja sin befolkning och skulle junna vara ett behagligt land att leva i.

Kommentarer
Postat av: Joakim

Håller med till fullo att Mugabe borde avsättas med hjälp av Väst. Möjligen vore det bättre att skicka in en sniper och ta den jäveln eller varför inte anhålla aset, för tydligen är han inbjuden till något EU-möte här i Europa. Då borde rimligen EU med hjälp av sin gemensamma insatsstyrkan kunna anhålla aset och ställa honom inför rätta i FN:s krigsförbrytartribunal i Haag.
För övrigt är flumvänstern i detta fall lika ynkligt tysta som bombhögern nu är apropå utvecklingen i Irak. Den bombhöger som slog dövöra till alla varningar om att Irak vid en illegal ockupation skulle falla sönder och in i ett kaos med ett omätbart lidande till följd. Har för mig att bombhögern avvisade dessa varningar med att det var propaganda från flumvänsteraktivister (själv kände jag mig varken flummig eller vänster eller som en aktivist). Bombhögern svalde USA:s
krigspropaganda med hull och hår trots att det var ganska lätt att se igenom den stora lögnen om både massförstörelsevapen, kopplingar till terrornätverk och till och med påståenden om att Saddam låg bakom 9/11. Innan kriget bröt ut trodde 80% av jänkarna att han låg bakom 9/11. Detta kallar jag för den bästa genomförda reklamkampanjen (propagandan) i mordern historia. Någon avbön från bombhögern verkar inte aktuell då dom tydligen är ofelbara. Den ende ur bombhögern som gått ut och bett om ursäkt för att han uppenbarligen hade fel är tro det eller ej Ulf Nilson, Expressen. Honom ogillar jag i vanliga fall men just i detta ska han ha all heder.

2007-07-04 @ 18:04:03
Postat av: Tommy Antonsson

Jag läste precis en bok som hette Pol Pots Leende. Det handlade om hur fyra Svenska vänsterorienterade intellektuella gjorde en studieresa i dåvarande Kampuchea. De lät sig bli lurade av Pol Pots kulisser och trodde verkligen på att kommunismen hade lyckats där. Bakom den fina fasaden doldes massmord på mellan 100 000 och 2 000 000.
Ledaren för gruppen hette Jan Myrdal och han har fortfarande inte gjort avbön för det han såg och berättade om. Övriga i gruppen har numera erkänt att de blev grundligt lurade.
Det var förresten kommunistiska Vietnam som avsatte Pol Pot.

2007-07-05 @ 07:32:59
Postat av: Joakim

Fel av mig det var ett afrikanskt möte där EU företrädare ska deltaga. Jag hade blandat ihop nyheterna och tyckte själv det verkade konstigt när jag skrev det. Sedan ogillar jag ju inte Ulf Nilsson eftersom jag inte känner mannen i fråga utan det är hans åsikter jag inte delar och direkt ogillar.
För övrigt är min åsikt att alla fredsframtvingande insatser som att avsätta Mugabe ska ha ett FN mandat. Skillnaden i om stormakter går förbi FN eller om man får FN med sig vid en fredsframtvingande insats kan inte vara tydligare
när man ser utvecklingen i Irak kontra Afghanistan
och Kosovo eller för den delen Makedonien (2001).

2007-07-08 @ 11:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0