Eskapism

Det är fruktansvärt sorgligt och dystert med mordet på Bhutto, man känner missmod.

Man blir inte gladare till sinnet när man läser vänsterbloggar som på något sätt får till det att detta illdåd, liksom allt annat ont är USA:s fel. Enligt deras enögda världsbild är Bush en större skurk än Bin Ladin.

Nu frodas konspirationsteorierna. Jag avskyr oftast konspirationsteorier, sanningshalten kan sällan bevisas, men de sår ofta misstro och motsättningar.

En konspirationsteoretiker är Ola Tunander. Han är någon sorts professor, men verkar trots detta ha synnerligen tunna belägg för sina ståndpunkter.
Han reste till Iran och talade sig varm för ståndpunkten att neokonservativa amerikanska intressen låg bakom 11/9 attacken, naturligtvis utan tillstymmelse till bevis för dessa sensationella uppgifter.
Denne man hävdar också att NATO ubåtar låg bakom kränkningarna av svenskt territorium. Inga fakta för att underbygga dessa infama påståenden, förstås.

Den dagen det bevisas att U 137 i själva verket var en förklädd amerikansk ubåt, där amerikanerna hade det djävulusiska syftet att så misstro och hat till det fredsälskande Sovjetunionen, är jag beredd att revidera min uppfattning att Sovjet och Warszawapakten låg bakom kränkningarna.

Jag undrar varför Maj Weschelman och Tunander sprider sån dynga. De kan inte gärna tro på det själva.

Det är fredag kväll och det ska bli skönt att koppla bort den stora världen, och istället låta sig omfamnas av den lilla världen och lite välbehövlig eskapism från den stora världens ondska.

Jag ska snart dra på mig dunjackan och gå ut och sätta mig på balkongen med en 10 årig Laphroig, denna ljuvliga skottska öwhisky, med smak av sälta, tång och tjära och puffa på en Ritmeestercigarill.

Om en stund kommer en god vän på besök, vi kommer som ett komplement till Laphroigen även smutta på en Johny Walker Black Label, Nixons favoritwhisky, med detta drar jag slutsatsen att Nixon inte var rakt igenom ond.

Resten av kvällen ägnas åt film, en Chabrol från sextiotalet.

Kommentarer
Postat av: johanna

hej på dig =)

hoppas du haft en bra jul och att det nya året
bjuder på det du önskar. jag vill tipsa dig om
en sida som heter gratisbio. där samlar du poäng
genom att bli medlem på olika sidor, du får en
massa erbjudanden på olika saker. inte nog med det
så får du även biobiljetter för de poäng du har
tjänat, och vill du slå på stort kan du även få
presentkort på tex kicks, hm, stadium, du kan även
samla poäng till present kort på en modell dag för
dig själv. det enda du behöver göra är att bli
medlem, allting är gratis och kostar ingenting.

visst kan det vara svårt och tro på jag trodde inte
heller förrens nu när jag sitter med present kort
på kicks för 1200 kronor och 4 biobiljetter.

klicka dig in på länken här nedan och bli medlem
anger du mig om värvare ger jag dig redan 75 poäng
fyll då i på värvare ; uniqa

här är länken : http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=16563

ha en super bra kväll och lycka till !

2007-12-28 @ 18:59:42
URL: http://www.fjb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0