Veckan som gick

Cykelturen gick förvånansvärt bra, nästan 10 mil enkel riktning, jag fuskade inte utan körde hela vägen hem på söndagen. Eftersom jag cyklat under veckan till jobbet och till gokartbanan vid Skövde flygfält är jag nästan uppe i 30 mil på en vecka.

Cykelturen bjöd på regn, men efter Tidaholm kom solen och det var helt vindstilla. Hökensås bjöd på vackra vägar på glest trafikerade vägar.
Höjdpunkten var nog efter den sista mördarbacken i Bankeryd. När väl krönet var passerat var det enda lång nerförsbacke mot Jönköping med vidunderlig utsikt. I flera kilometer kunde jag rulla utan att röra pedalerena. Hastighetsmätaren stod länge över 50 km/h!

Väl framme väntade vännerna på Bishops Arms uteservering, originellt nog sittande i en grön plyschsoffa. Vi tog en gudabenådat god Guinness.

Jag har mer att förtälja, men nu fick jag besök, jag återkommer imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0