Veckan som gick II

Som vanligt denna sommar, gick veckan i regnets tecken, men också en del sol mellan varven.
Förra helgens cykeltur innebar behov av regnställ, men solen dominerade trots allt.
Skönt nog var det vindstilla med tropisk luftfuktighet. Motvind är det värsta en långfärdscyklist kan råka ut för.

Annat roligt som hänt under veckan var gokartkörning. Banan vid Skövde flygfält var rejält blöt när vi började.
Det var svårkört och lätt att snurra runt. Efterhand torkade banan upp och varvtiderna blev allt bättre, jag lyckades pressa ner strax under en minut.
Fast det är jobbigt med gokart, man blir fruktansvärt trött i armarna efter några varv.

Trötta och belåtna cyklade vi hem och avslutade med Chabrols senaste film, som handlade om korruption och mygel med Elfskandalen som förebild. Jag gillar fransk film, det känns befriande att slippa Hollywood ibland.
Till det drack vi lite god whisky, Tallisker och Ileach.
Efter Chabrol såg vi en Miami Vice, härlig 80-tals nostalgi. Fast jag har aldrig fått kläm på om Daytonan är äkta eller en replika. Även äkta Ferrari hade dålig finish på den tiden.
Ett rykte säger att Ferrari blev så irriterade över Daytonareplikan att de gratis skänkte en äkta Ferrari till filmbolaget.
Kanske jag någon gång av någon sakkunnig får reda på sanningen.

Nä, nu måste jag ta cykeln till jobbet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0