Helgaktiviteter

Städers slogans är ofta en källa till munterhet, Enköpings "Sveriges närmaste stad" är bäst.
Min stad intill Billingesluttningen har flera käcka slogans, men den jag minns är "Sveriges motor", vilket anspelar på att Volvo har motortillverkning här.

Idag ska jag hälsa på en god vän som bor i en trevlig stad, vackert belägen vid södra delen av  Vättern.

Trots regnmoln, tänker jag cykla dit, på småvägar genom vackra västgötska landskap blir det nog 10 mil. Om jag inte stannar och fikar alltför ofta bör det ta 5 timmar.
Därefter väntar god mat och dryck som kan inmundigas med gott samvete, viktigt är förstås att drycken också består av mycket vatten efter en lång cykeltur.


Min vän har nyligen besökt ett höglänt land i Asien och vandrat i dess höga berg, det ska bli intressant att höra om resan och se kort.


Sedan blir det en pint Guinness på Bishop Arms, Sveriges mest  "genuina" engelska pub. De som bor i städer med denna eminenta pubkedja är bara att gratulera.

Återstår att se hur jag organiserar min hemfärd på söndag. Eventuellt fuskar jag lite, och tar cykeln med mig på bussen till Grönköping, och trampar sedan därifrån hem, en sträcka på endast 3 mil.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0