Dagens nyheter

Läste i SVD att Birgitta Ohlsson (fp) upprörs över den pågående tragedin i Zimbabwe. Hon är på plats och kan med egna ögon se eländet.
Hon vill se aktion och jag instämmer. Arrestera diktatorn så fort han sticker näsan utanför gränsen, konfiskera hans tillgångar som man gjorde med Pinochet som framstår som en ömsint humanist i jämförelse med Mugabe.
Att EU bjöd in denne blodsbesudlade Mugabe är en skymf och skandal!

Läste även att Stellan Lundgren(?) anser att borättpriser kan falla med 30%. Fastighetsmäklare försöker förstås tona ner, men faktum är att priserna redan sjunker.
Kan bli svettigt för högbelånade hushåll.
Själv tycker jag inte priset på en bostad bör vara högre än att det kan vara återbetalt på 30-40 år.
Hur många av dagens löntagare som köper lägenheter och villor för miljonbelopp klarar det?
Och vad händer med räntorna?

Bilmärket Mercedes har gjort bort sig igen. Trots hutlösa priser levererar man inte kvalitet, enligt en enkät som Motormännen presenterar, har Mercedes de mest missnöjda kunderna, såväl på verkstadssidan som på säljsidan.
Jag har alltid haft aversion mot detta arroganta snobbmärke, association går till Hitlers pampiga öppna vagnar.

Jag är inte principiellt emot sport och lyxbilar, hade jag råd skulle jag gärna ha en Porsche 911 Carrera. Hade jag dessutom råd med med en lyxbil skulle jag köpa en Lexus 600. Med hybriddrift drar den bränsle som en normal mellanklassbil, men med sportbilsprestanda. Den är tystast, har bäst ljudanläggning. Och kvaliteten ligger ljusår bättre än Mercedes...

Kommentarer
Postat av: Hans

EU bjod inte in Mugabe.
du har fel.

2007-09-05 @ 10:20:29
URL: http://guero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0