Skandaler i katolska kyrkan

Katolska kyrkan är i blåsväder. Skandalen med perversa präster som förgriper sig på korgossar är utomordentligt avskyvärd.

Däremot kommer en del konstiga bortförklaringar. En handlar on katolska prästers celibat. Det är säkert ett problem när dugliga och respekterade präster helt enligt naturens lag lag blir förälskade i en kvinna och då avsäger sig jobbet i församlingen.

Men halllå! Att tro att alla män som frivilligt eller ofrivilligt lever i celibat pga detta skulle intressera sig för underåriga är helt sjukt.

Det är att dra helt fel slutsatser. Dessvärre är det nog så att att sjuka, perversa individer dras till jobb där de hoppas få ge utlopp för sina vidriga lustar söker sig till vissa yrken där de kan få utlopp för sin perversitet.

Svaret på problemet är förstås att att alla som jobbar med med barn och ungdomar måste kontrolleras rigoröst och olämliga sållas bort redan initialt.


Kommentarer
Postat av: Dåren på gatan

Jag håller med dig eftersom jag är en vampyrjägare och jag vill ha kontakt med alla som känner, eller som känner någon som känner en vampyr. Kontakta mig!

2010-04-26 @ 23:16:32
URL: http://darenpagatan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0