Slappardag

Jag har jobbat några timmar idag, på eftermiddagen. Gårdagen var hektisk, med en del måsten, så jag bestämde mig för att varva ner idag.

Lyckligtvis var vädret dåligt, med regn och blåst och lite åska, så efter en lång frukost kunde jag med gott samvete inta sängen igen och sova en stund till.
Efter en timma ringde telefonen, och jag blev väckt av min flickvän, vilket gladde mig enormt. Hade en telefonförsäljare ringt hade jag inte låtit lika sockersöt på rösten....

Den här årstiden är förstås ljuvlig, men kan ibland vara lite stressande. Jag menar, är man trött och behöver relaxa en novemberdag, är det inga problem, det är garanterat mörkt och ruskväder utanför.
Hade solen strålat från en klarblå himmel, fåglarna kvittrat, hade jag tvunget, trött eller inte, tagit en cykeltur, eller följt min ursprungliga plan att hämta Miatan som fortfarande befinner sig i ide på hemlig ort nära Skövde.

Nästa vecka är fullbokad, så jag siktar på premiärtur med Miatan nästa helg.

Var det någon som sa att det är vansinne att ha en hobbybil som bara körs några hundra mil varje sommar? I år blir det i så fall ännu vansinnigare, då jag lovat att jobba hela sommaren, endast någon kort helgtur kommer hinnas med.
Tidigare somrar styrde jag kosan söderut, mot centraleuropa med Miatan. Inga såna resor är inplanerade denna sommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0