Första Maj

Hade jag stannat någon dag längre i Kina, hade jag fått uppleva ett kommunistiskt förstamaj firande.
Säkert pampigare och mer påkostat än här hemma.

Jag kollade TV- nyheterna och tycker vänstern verkar trött och defensiv. Jag noterade Mona Sahlins löfte att även låta pensionärerna få ta del av jobbskatteavdraget.

När Sahlin skäller på Reinfeldt för denna förmenta orättvisa, kanske man bör påminna sig om att sossarna inte hade sänkt skatten för vanligt folk, varken de som jobbar, eller pensionärer, om de haft makten.

Det ska bli intressant att få ett klart svar från Sahlin och Östros hur mycket vänsterkartellen tvingas höja skatten även för vanliga löntagare vid en eventuell valseger för att finansiara alla vallöften........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0