Förkylt

Det var länge sedan jag var förkyld, men nu år det dags. Feber och seg snuva. Allt är förstås kylans fel. De gånger jag blir förkyld är det alltid kall väderlek. Det är nu empiriskt bevisat.

Egentligen skulle man skippa Sverige under vinterhalvåret. Jag har inget emot svalt, tempererat klimat, men så fort det blir minusgrader blir det obehagligt.

Det blir nu ett varmt bad och tidigt i säng med en god bok, Ryszard Kapuscinski " Imperiet", där han reser runt i fd Sovjetunionen. Mycket läsvärd.

Imorgon ska jag jobba. Hoppas jag mår bättre. Att sjukskriva sig är inte ett alternativ, jag har inte haft en sjukdag på åtta år och låter inte en banal förkylning vara skäl nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0