"Experterna" uttalar sig

Sverige är en ankdamm där en en liten klick "experter" alltid får uttala sig. Till denna skara räknar jag Jan Guillou, Leif GW Persson och Pelle Svensson. De älskar att utmana myglet och korruptionen i samhället, reelt eller inte. I fallet Quick torde det framstå som rätt klart att han gjort sig skyldig till flera bestialiska mord. I något fall kan misstag skett, men helhetsbilden är att gediget polisarbete gjorts och att bevisningen duger, trots att Quick nu valt att ta tillbaka sitt tidigare erkännande. Jag tror många med mig skulle bli tacksamma om dessa självgoda herrar träder åt sidan och låter verkliga experter inta arenan. De kan pyssla med jakt och fiske eller vad de vill. Jag har några böcker av Guillou och Persson i bokhyllan. De ska nu snarast skänkas till någon insamling. Kanske någon finner nöje i läsningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0