Trogen kund

Att vara trogen kund är inget som lönar sig alltid.

Nuförtiden då allt ska väljas från pensionförsäkring till elbolag, är det många som inte orkat bry sig.

Jag har inte rört min PPM fond sedan jag gjorde första valet, statliga premievalsfonden. Fast jag är rätt nöjd, värdestegringen är ok och AP fonderna har överlägset lägst avgifter.

När det gäller elbolag är man definitivt torsk om man sitter med ett tillsvidareavtal. Av ren lättja hade jag Billinge El, och var alltid förbannad när elfakturorna kom, och trots att jag var trogen kund fick jag inga erbjudanden om bättre avtal.
Av en slump stötte jag på en trevlig försäljare från Fortum, han erbjöd bundet i två år, och mina elräkning sjönk dramatiskt.
Det finns säkert bättre avtal än mitt, men jag orkar inte leta runt.
Även Billinge El hade bättre alternativ, men jag är långsint, adjö Billinge El!

Hela avregleringen av el är f.ö ett fiasko, innan avregleringen hade vi europas lägsta elpriser, nu ligger vi bland de högsta. Obefintlig konkurrens, övervinster, skattehöjningar är effekten av "avregleringen".

Tele 2 är ett oseriöst bolag där jag varit kund under många år. Schabbel med fakturor, en kundtjänst med synnerligen långa väntetider gör att jag numera inte vill ha med detta bolag att göra.

Jag bytte mitt mobilabonnemang  mot Telia som har mycket bättre täckning, fast de är lite dyra, så jag kanske byter igen, dock inte Tele 2 som jag tappat förtroendet för.

Vi ska nu byta fasta telefonen och bredband till Com Hem.

Nu konstrar Tele 2, för någon vecka sedan "chattade" jag med Tele 2 kundtjänst, att få prata med någon var omöjligt. Jag fick sänkt pris på bredband, naturligtvis fick jag ingen info om detta, det var sonen som informerade, därav chatten.

Nu när jag vill säga upp avtalet, påstår Tele 2 att jag godkänt ett års bindningstid!

"Chatten" finns bevarad i min hotmail, jag tänker gå till botten med detta, inget kontrakt är påskrivet, får man verkligen göra så?

Oavsett vilket, har Tele 2 en missnöjd kund, och efter många år med Tele 2 kommer jag ha så lite att göra med detta företag som möjligt.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0