Organdonation

Organdonation ligger mig varmt om hjärtat, jag har idag kastat in detta ämne som diskussionsämne på Facebook.
Det är mest trams som avhandlas där, så ett seriöst ämne kan behövas som omväxling.

Veckan som gick har utmärkts av turbulens på börsen, speciellt Ericsson. Jag blev bränd i början på 2000 talet, och håller mig numera borta från Ericssonaktier.

Även när det handlar om själva nallarna, föredrar jag Nokia. Ericsson har missat tåget med inbyggd GPS, det har redan blivit en hit.
Idag kom jag på en viktig funktion som inte finns på någon nalle idag, men håller den för mig själv, finns det royaltis att hysta in om man kommer med en bra idé?

Att Ericsson idag beslutade sig för 90 dagars(!) faktureringstid mot sina underleverantörer är ett skandalöst sätt att låta piskan vina.
Underleverantörerna borde göra gemensan sak och bojkotta detta.

Läste i SVD idag om allmännyttan som ute i stockholmsförorten Husby vill lyxrenovera miljonprogramslägenheter och drastiskt höja hyran, en trea skulle landa på 9.000 kr i månaden.

Visst, gamla stan eller södermalm, men ute i en trist förort!

Veckan som gått har också utmärkts av den annalkande lågkonjunkturen och den organiserade brottsligheten som visar musklerna.

Det måste till krafttag, vi har nog ett och annat att lära av Danmark hur man hanterar kriminella mc gäng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0