De nya Moderaterna

Jag röstade på moderaterna i senaste valet. Jag är missnöjd med de nya moderaterna, idag hade jag nog röstat på Folkpartiet som jag känner står mina egna åsikter närmast.

De nya moderaterna framstår som ryggradslösa och principlösa och partiet kantas av skandaler.

Faktum är jag föredrar  "de gamla moderaterna". Sänkta skatter, lag och ordning, ett starkt försvar, mindre offentlig sektor, mindre transferreringar. Klara, raka besked att ta ställning till.

De nya moderaterna vill tydligen ta väljare från alla håll. Inkomstskatterna sänks, men man höjer bensinskatt, fackavgift, skatt på bilförsäkring.

Anders Borg låter som en kryptososse och vill behålla Svenska Spel som levererar miljardvinster till staten, inget fel i det, men de privata alternativen ger spelarna bättre villkor. Släpp konkurrensen fri!

De andra allianspartierna har också skuld, näringsministern Maud Olofsson gör inget åt de skenande elpriserna, trots krav från den elintensiva industrin, vars betydelse för svensk levnadsstandard inte nog kan betonas.


Miljöministern agerar som en miljöpartist och höjer varenda energiskatt, Mats Odells utförsäljning av statliga bolag är skandalkantad, varför behålla Svenska Spel, men sälja ut fina, välskötta företag som levererar miljardvinster?

Jag tror moderaterna är på väg under 20 % strecket. Då kommer det bli panik i lägret, kanske läge för en come back för  "de gamla moderaterna"?


Kommentarer
Postat av: Ny läsare

Hejsan"

Du skriver "Sänkta skatter, ett starkt försvar"

På vilket sätt anser du att Svenska samhället kommer att bil bättre genom sänkta skatter och ett starkt försvar? Ska försvaret drivas genom skatter? Förklara så att jag kan förstå hur du ser på det.

Med vänligaste hälsningar
En ny läsare och besökare : )

2007-11-04 @ 21:28:55
Postat av: Johan Kjellén

Jag har ingen glasklar politisk uppfattning, jag har röstat på sossar, folkpartiet och senast moderaterna.
Försvarets storlek och vad det får kosta går ju alltid att diskutera, under kalla kriget hade vi Sovjet som hot, idag är det terrorism. Det finns oroande tendenser i dagens Ryssland.

Jag tycker som de flesta att man ska betala skatt för gemensam välfärd som sjukvård, skola.

Men används alltid skattepengar effektivt? De gamla moderaterna ville ha ett lågt skattetryck så folk fick mer pengar, de nya höjer med glädje bensin och elskatter, vilket drabbar låginkomsttagare på landsbygden hårdast.

MVH "miata"

2007-11-05 @ 18:07:26
URL: http://miata.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0